Az illatszer nagykereskedelemmel foglalkozó cégekre a járvány jelentős hatást gyakorolt, a három legnagyobb cég nem tudta növelni a nettó árbevételét 2020-ban – tájékoztatta a McKinsey tanácsadó cég a Dun & Bradstreet adatbázisának adatai alapján csütörtökön az MTI-t.
Közleményükben rámutattak: a L’Oreal Magyarország Kozmetikai Kft. 2020-ban 19,9 milliárd forint nettó árbevételt realizált, szemben a 2019-es 20,6 milliárd forinttal. Az Avon Cosmetics Hungary Kft. nettó árbevétele 18,7 milliárd forintot tett ki tavaly, miközben tavalyelőtt 20,3 milliárd forintot. A Johnson & Johnson Kft. 2020-ban 15,4 milliárd nettó árbevételre tett szert, míg 2019-ben 17,4 milliárdra.
A kiskereskedelmi szereplőknél egészen más figyelhető meg – hívták fel a figyelmet. A legnagyobb árbevételt realizáló dm Kft. 2020-ban 108,9 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert a 2019-es 100,6 milliárd forinttal szemben; a Rossmann Magyarország Kft. 99,2 milliárd nettó árbevételt szerzett, miközben 2019-ben 90,2 milliárdot; a HB Group pedig a 6,9 milliárdos 2019-es nettó árbevételéhez képest 2020-ban 8,3 milliárd forintnyi bevételt realizált.
A szépségipar globális bevételének összege a következő években világszinten 35 százalékos csökkenést mutathat, amennyiben a járványhelyzetnek további hullámai lesznek és azok miatt lezárásokat rendelnek el – összegezte a tanácsadó vállalat közleményében.
2021. december 16.
(MTI)